Jak napisać ogłoszenie o pracę krok po kroku?

16 czerwca 2020 @shr_Administrator

Oferta pracy zamieszczona w serwisach dedykowanych osobom szukającym zatrudnienia to swoistego rodzaju wizytówka firmy. Od tego, jak zostanie przygotowana w dużej mierze zależeć będzie, jakich kandydatów przyciągnie. Z tego artykułu dowiesz się, jak napisać ogłoszenie o pracę, które zagwarantuje Ci sukces rekrutacji, a także jakich błędów warto uniknąć.

Jak napisać ogłoszenie o pracę – wzór

Oto podstawowe składowe, które powinny znaleźć się w skutecznym ogłoszeniu o pracę:

  1. Nazwa stanowiska

Zwróć uwagę: każda firma ma swoją nomenklaturę dotyczącą stanowisk. Często zdarza się, że nazwa stanowiska pracowników posiadających ten sam zakres obowiązków, ale pracujących w różnych organizacjach znacząco różni się od siebie. W ogłoszeniu użyj nazwy w jak najbardziej przystępnej formie, aby kandydat nie musiał się zastanawiać, co w praktyce ona oznacza. Miej na względzie również algorytmy wyszukiwarek – nazwa bazująca na najpopularniejszych frazach będzie lepiej widoczna dla użytkowników.

2. Wstęp (opis pracodawcy i opis stanowiska)

Zwróć uwagę: jeśli chcesz przykuć uwagę kandydatów, nie zamieszczaj tu długich akapitów o osiągnięciach firmy i jej historii. Połóż raczej nacisk na przedstawienie głównych kierunków działalności, opisz dwoma zdaniami stanowisko, zwracaj się bezpośrednio do odbiorcy i posługuj się jego językiem.

jak-napisac-ogloszenie-o-prace

3. Zakres obowiązków

Zwróć uwagę: długie opisy skutecznie zniechęcą kandydata do poznania bliżej oferty. W tej części ogłoszenia używaj tylko konkretów. Skoncentruj się na kluczowych dla danego stanowiska umiejętnościach, wiedzy i doświadczeniu. Po przeczytaniu takiej listy kandydat powinien móc sobie wyobrazić charakter wykonywanej pracy, możliwy przebieg dnia i standardowe zadania. 

tworzenie-oferty-pracy

4. Wymagania

Jak napisać ogłoszenie o pracę? Zwięźle i konkretnie. Sekcja z wymaganiami to miejsce na określenie wymagań, które powinien spełnić kandydat, by odnieść sukces na danym stanowisku. Zwróć uwagę: długa lista zawierająca absolutnie wszystkie możliwe oczekiwania skutecznie zniechęci potencjalnych pracowników do aplikowania. Dlatego lepszą strategią jest skupienie się na kluczowych wymaganiach, które są niezbędne. Dzięki temu zyskasz możliwość dokładnego zbadania rynku i poznania również tych kandydatów, którzy pomimo aktualnych braków kompetencyjnych, w perspektywie czasu mogą wykazać duży potencjał i/lub posiadają inne, lecz przydatne dla celów Twojej firmy doświadczenie.

ogloszenie-o-prace-wzor

5. Co otrzyma pracownik?

Zwróć uwagę: przedstawienie zalet pracy w Twojej firmie i na danym stanowisku nie może się ograniczyć jedynie do listy benefitów. Niezwykle istotna dla kandydatów jest informacja o wynagrodzeniu, ale także o rytmie i sposobie pracy w zespole/organizacji. Po analizie treści w tej sekcji ogłoszenia kandydat powinien mieć wyobrażenie o kulturze pracy, perspektywach rozwoju i ofercie szkoleń.  

jak-napisac-ogloszenie-o-prace

Skorzystaj z pomocy specjalistów

Jeśli nie jesteś zadowolony z dotychczasowych działań związanych z rekrutacją, możesz całkowicie powierzyć ten proces specjalistom. Sales HR to agencja rekrutacyjna od ponad dwunastu lat prowadząca z sukcesami projekty rekrutacyjne na stanowiska specjalistyczne i managerskie. Gwarantujemy 100% satysfakcji i partnerską atmosferę współpracy.


Może Cię zainteresować:

Rekrutacja zdalna, czyli pozyskiwanie pracowników w czasach pandemii

Rekrutacja handlowca – przyciągnij największe talenty do swojej firmy