Blog SALES HR


Dla pracodawców

  • Dla pracodawców

    Headhunting – na czym polega?

    Mimo dużych zmian na rynku pracy, będących efektem pandemii, nadal możemy obserwować spory niedobór pracowników wysoko wykwalifikowanych względem dostępnych miejsc pracy. Dlatego tradycyjne metody rekrutacji w takich obszarach, jak choćby IT czy zarządzanie sprzedażą, rzadko przynoszą oczekiwane rezultaty. Odpowiedzią na trudności w znalezieniu idealnego pracownika na odpowiedzialne, wymagające stanowisko pracy jest headhunting.

    Czytaj więcej
  • Dla pracodawców

    Outsourcing procesów rekrutacji – dla kogo i po co?

    Pozyskanie utalentowanych pracowników to inwestycja, która się opłaci. Wszak ludzie są tym czynnikiem, który najczęściej decyduje o powodzeniu organizacji i pozwala wyprzedzić konkurencję. Jeśli poszukasz sposobu na skuteczną i szybką rekrutację, z pewnością spotkałeś się z terminem RPO (ang. Recruitment Process Outsourcing), czyli outsourcing procesu rekrutacji. W tym artykule omówimy najważniejsze aspekty tej usługi, być może rozwiewając Twoje wątpliwości.

    Czytaj więcej
  • Dla pracodawców

    Jak przeprowadzić rozmowę rekrutacyjną? 5 zasad dobrego spotkania z kandydatem

    Pozyskanie dla firmy odpowiednich pracowników z pewnością przełoży się na jej sukces. Jeżeli stoisz przed zadaniem zatrudnienia w swoim przedsiębiorstwie nowego członka załogi bez wsparcia specjalistów HR, ten krótki poradnik pomoże Ci uniknąć błędów i wybrać właściwą osobę. Zobacz, jak przeprowadzić rozmowę rekrutacyjną, która okaże się owocnym spotkaniem dla obu stron.

    Czytaj więcej

Dla kandydatów

  • Dla kandydatów

    6 najczęstszych błędów na rozmowie kwalifikacyjnej

    Spotkanie z rekruterem to najważniejszy etap ubiegania się o pracę. Lepszej szansy na zaprezentowanie swoich kompetencji, doświadczenia i osobowości nie będzie. Warto więc odpowiednio przygotować się do rozmowy, by ewentualna trema lub niewłaściwe zachowanie nie zaprzepaściło szansy na rozwój kariery. Dzięki temu poradnikowi unikniesz najczęstszych błędów na rozmowie kwalifikacyjnej.

    Czytaj więcej
  • Dla kandydatów

    List motywacyjny – kiedy warto go napisać?

    Jeżeli właśnie aktywnie szukasz pracy, na pewno miałeś okazję dostrzec pewien trend: mniej firm obecnie wymaga od kandydatów tradycyjnych dokumentów aplikacyjnych. Coraz częściej natomiast można spotkać nowoczesne rekrutacje, w których pierwszy etap opiera się np. na testach osobowościowych. Czy zatem list motywacyjny to przeżytek, którym nie warto zawracać sobie głowy? Po co w ogóle tworzyć tego rodzaju dokument?

    Czytaj więcej
  • Dla kandydatów

    Umiejętności miękkie w CV – wszystko, co powinieneś wiedzieć

    Kompetencje związane z radzeniem sobie ze stresem, osiąganiem celów czy komunikacją są w wielu zawodach niemal tak samo ważne jak wykształcenie czy kwalifikacje. Warto więc uwzględnić je w dokumentach aplikacyjnych. W tym artykule odpowiemy na częste pytanie: jak wpisać umiejętności miękkie w CV, aby uniknąć sztampy i zainteresować rekrutera? Jak zabłysnąć dzięki nim na rozmowie o pracę?

    Czytaj więcej