Budowanie wizerunku pracodawcy, nazywane employer brandingiem, to istotny element rozwijania biznesu. Pracownicy tworzą niezwykle ważną część każdej firmy, dlatego warto rekrutować najlepszych. A żeby to robić, trzeba mieć wyrobioną markę pracodawcy. Dowiedz się, jakie narzędzia mogą w tym pomóc.

Employer branding, co to jest?

Świadomy przedsiębiorca wie, że siłą firmy są zaangażowani i wykwalifikowani pracownicy, ale żeby rekrutować najlepszych, trzeba mieć dobrą ofertę, która dotrze do grupy docelowej i zachęci do składania aplikacji. Z pomocą przychodzi employer branding, czyli budowanie wizerunku marki pracodawcy.

EB w praktyce to konkretne działania, które pomogą Ci stworzyć pozytywny wizerunek firmy — na przykład dającej możliwości rozwoju, czy zapewniającej przyjazne środowisko pracy. Dzięki temu Twoja firma stanie się miejscem, które będzie przyciągać utalentowanych i zaangażowanych pracowników, co okaże się bardzo pomocne w wyprzedzaniu konkurencji.

Warto podkreślić, że wyróżniamy dwa rodzaje employer brandingu:

  • Wewnętrzny, skierowany do osób już zatrudnionych w firmie. To na przykład imprezy firmowe, wyróżnienia, czy możliwości rozwoju, które zwiększają satysfakcję pracowników i zachęcają ich do pozostania w firmie.
  • Zewnętrzny, skierowany do potencjalnych pracowników. To różnego rodzaju kampanie i działanie, których celem jest zwrócenie uwagi wykwalifikowanych osób i zachęcenie ich do podjęcia pracy w firmie.

Jak zbudować employer branding?

Kampanie employer branding to swego rodzaju promocja firmy, przy czym grupę docelową stanowią pracownicy, a nie klienci. W związku z tym warto się zastanowić, co dobrego firma może zaoferować obecnym i przyszłym pracownikom, a następnie przedstawić to i realizować w ciekawy sposób.

Należy pamiętać, że employer branding nie jest pustym chwytem marketingowym. Jeśli promujesz swoją markę za pomocą konkretnych benefitów, musisz dotrzymywać słowa. W przeciwnym razie efekt będzie odwrotny do zamierzonego.

Narzędzia przydatne w employer brandingu

Strategia employer branding to popularna praktyka wśród dużych firm, w których panuje powszechna świadomość istotnego wpływu wizerunku marki pracodawcy na jej sukcesy. Stąd w sieci możemy znaleźć liczne przykłady zewnętrznego budowania wizerunku marki pracodawcy, do których należą:

  • Atrakcyjne ogłoszenia o pracę — ciekawie napisane i przedstawiające korzyści dla pracowników.
  • Spoty reklamowe promujące firmę jako przyjazne miejsce pracy z licznymi benefitami dla osób zatrudnionych.
  • Ciekawie prowadzone Social Media, które wyróżniają markę pracodawcy.
  • Profesjonalne strony WWW z wysoko rozwiniętą podstroną KARIERA.
  • Promocja w wyszukiwarkach internetowych — treści SEO friendly, w tym ogłoszenia o pracę, są lepiej widoczne w sieci, a tym samym docierają do większej grupy odbiorców.

Do popularnych i skutecznych narzędzi EB zaliczymy także metody offline, takie jak targi pracy, webinary i seminaria na uczelniach wyższych, ulotki i plakaty, czy media prasowe.

Narzędzia employer brandingu warto dostosowywać do biznesu, inwestując w te metody, które przyniosą najlepsze efekty.

Employer branding — przykłady

Zewnętrzne kampanie służące budowaniu marki pracodawcy muszą być dopasowane do odbiorców, a ich dokładna treść zależy od tego, jakich specjalistów poszukuje dane przedsiębiorstwo. Przykładem takiej kampanii są interesujące filmiki rekrutacyjne, które zwracają uwagę i docierają do szerokiej grupy odbiorców. Ciekawym pomysłem jest również wirtualny spacer po biurze, który pokazuje potencjalnym kandydatom, jak wygląda środowisko pracy w danej firmie.

O wewnętrzny employer branding także warto dbać, by utalentowani pracownicy nie szukali zatrudnienia wśród konkurencji. Tutaj świetnie sprawdzają się benefity płacowe i pozapłacowe, konkursy i spotkania integracyjne, które tworzą dobrą atmosferę, a także pomagają w tworzeniu przyjaznego środowiska pracy.

Zobacz także

Jak możemy Ci pomóc?

Chcesz dowiedzieć się więcej?
Skontaktuj się z nami

Zapytania ofertowe:

kontakt@saleshr.pl

Telefon dla pracodawców:

+48 737 176 317

Napisz do nas

Pełna treść zgody.
Wyrażam dobrowolną zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez PRIORITY SALE ul. Kazimierza Odnowiciela 14, 31-481 Kraków NIP: 7342730461 (Administrator danych), w celu marketingu bezpośredniego dotyczącego własnych usług i produktów. Obowiązek informacyjny zgodnie z art. 13 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO) z dnia 27 kwietnia 2016 r. (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016): informacje o przetwarzaniu przez nas danych, jak również o prawach osób, których dane dotyczą znajdują się w naszej Polityce Prywatności.