Szukasz zdolnego handlowca, który podniesie wyniki finansowe Twojej firmy? A może planujesz zwiększenie produkcji i potrzebujesz więcej rąk do pracy? Na wszystkie te wyzwania doskonałą odpowiedzią będzie zatrudnienie agencji rekrutacyjnej. Firma wyspecjalizowana w poszukiwaniu wykwalifikowanych pracowników pomoże osiągnąć zamierzone cele, a także zaoszczędzić czas i ograniczyć koszty związane z rekrutacją. Aby współpraca z agencją rekrutacyjną przebiegała bez zakłóceń i przyniosła jak największe korzyści, warto się do niej odpowiednio przygotować.

Etapy współpracy z agencją rekrutacyjną

  1. Wysłanie zapytania do agencji zatrudnienia – zrób pierwszy krok i wyślij do wybranej agencji wiadomość wraz z opisem, kogo szukasz do swojej firmy
  2. Przygotowanie oferty cenowej przez agencję – przedstawiciel firmy rekruterskiej na podstawie przesłanych przez Ciebie informacji skonstruuje ofertę, w której przedstawi możliwości współpracy, wysokość marży oraz możliwy termin realizacji usługi
  3. Podpisanie umowy
  4. Poszukiwanie i selekcja kandydatów, wstępne rozmowy rekrutacyjne oraz przekazanie klientowi wybranych CV – na tym etapie agencja pozyskuje kandydatów najlepiej odpowiadających Twoim wymaganiom, a następnie przekazuje rekomendacje
  5. Rozmowy kwalifikacyjne – spotkania z kandydatami w siedzibie firmy
  6. Zatrudnienie wybranych przez klienta kandydatów

Jak uzyskać maksimum korzyści ze współpracy z agencją rekrutacyjną?

#1 Zastanów się, kogo dokładnie szukasz

Bez opisania potrzeb rekrutacyjnych trudno jest określić koszt oraz czas wykonania usługi przez agencję zatrudnienia. Dlatego zanim skontaktujesz się z wybraną firmą, spróbuj doprecyzować:

  • charakterystykę stanowiska pracy
  • zakres obowiązków
  • wymagania stawiane kandydatom (umiejętności, wykształcenie, doświadczenie, uprawnienia/szkolenia)

#2 Określ, co możesz zaoferować nowemu pracownikowi

Jak wynika z badania przeprowadzonego przez InterviewMe, dla 81% badanych brak określonych warunków finansowych w ogłoszeniach rekrutacyjnych negatywnie wpływa na ich odbiór. Dlatego chcąc zwiększyć efektywność procesów pozyskiwania pracowników, dobrze jest już na samym początku doprecyzować, na co może liczyć osoba zatrudniona na danym stanowisku.  Chodzi tu nie tylko o wysokość zarobków, ale również pozapłacowe elementy wynagrodzenia. A zatem, przygotuj dla agencji następujące informacje:

  • wysokość wynagrodzenia, ewentualnie wysokość premii/prowizji
  • benefity pracownicze (np. prywatna opieka medyczna, karta Multi Sport etc.)
  • przyjazne pracownikom elementy kultury organizacyjnej firmy (np. możliwość pracy zdalnej, bezpłatne szkolenia wewnętrzne, wolontariat pracowniczy wliczany w czas pracy etc.)

Może Cię zainteresować: Benefity pracownicze, czyli jak firmy dbają o pracowników

#3 Otwórz się na nowe możliwości

Współpraca z agencją rekrutacyjną nie polega wyłącznie na poszukiwaniu kandydatów, ale również doradztwie  związanym z obszarem HR. Jeśli chcesz osiągnąć maksimum korzyści ze współpracy z taką firmą, otwórz się na sugestie i skorzystaj z jej specjalistycznej wiedzy. W czym może Ci pomóc firma rekruterska? Po pierwsze, pracownicy agencji dysponują najpełniejszą wiedzą, czego oczekują kandydaci na dane stanowiska i jak kształtują się zarobki. Dlatego jeżeli Twoje warunki zatrudnienia będą odstawać od większości podobnych ofert, pracownik agencji może zasugerować ich zmianę. W innym przypadku rekomendacje od specjalisty z agencji mogą dotyczyć wymagań stawianych kandydatom. Czasem bardziej opłacalnym rozwiązaniem będzie zatrudnienie pracowników z mniejszym doświadczeniem, a następnie ich wyszkolenie. Zaufaj profesjonalistom i potraktuj współpracę z nimi jako okazję do pogłębienia wiedzy, zdobycia know-how oraz budowy sieci kontaktów.

#4 Udzielaj informacji zwrotnej

Agencja rekrutacyjna w drodze selekcji i wstępnej rekrutacji kandydatów wybierze kilku z nich, którzy najlepiej będą spełniać stawiane przez Ciebie wymagania. Następnie przekaże Ci rekomendacje i poprosi o przeprowadzenie spotkań z potencjalnymi pracownikami. Nie zwlekaj z działaniem. Brak sprawnej reakcji i informacji zwrotnej po rozmowie znacznie utrudni całe przedsięwzięcie. Kandydaci mogą szybko się zniechęcić i zrezygnować z udziału w procesie rekrutacyjnym, by spróbować swoich sił u Twojej konkurencji. O czym jeszcze warto pamiętać w komunikacji z agencją?

  • Podziel się z pracownikiem agencji swoim kalendarzem spotkań, wskaż dni i godziny, które będziesz mógł przeznaczyć na spotkania z kandydatami.
  • Jeżeli zdecydujesz się na odrzucenie jakiejś kandydatury, poinformuj agencję o powodach, które o tym zadecydowały. Dzięki temu, w przyszłości firma będzie mogła przekazywać Ci lepsze rekomendacje.
  • Informuj agencję o ważnych zmianach w swojej firmie, jak np. plany zwiększenia zatrudnienia czy przeniesienie siedziby przedsiębiorstwa.

Skrócony czas zapełniania wakatów, trafnie dobrani kandydaci czy możliwość skorzystania z wiedzy i know-how to tylko niektóre korzyści, jakie firma może uzyskać nawiązując współpracę z agencją rekrutacyjną. Warto pamiętać, że dla zwiększenia efektywności działania i osiągnięcia maksimum korzyści, oprócz umiejętności i profesjonalizmu pracownika agencji, niezbędne jest także zaangażowanie ze strony klienta.

Zobacz także

Jak możemy Ci pomóc?

Chcesz dowiedzieć się więcej?
Skontaktuj się z nami

Zapytania ofertowe:

kontakt@saleshr.pl

Telefon dla pracodawców:

+48 737 176 317

Napisz do nas

Pełna treść zgody.
Wyrażam dobrowolną zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez PRIORITY SALE ul. Kazimierza Odnowiciela 14, 31-481 Kraków NIP: 7342730461 (Administrator danych), w celu marketingu bezpośredniego dotyczącego własnych usług i produktów. Obowiązek informacyjny zgodnie z art. 13 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO) z dnia 27 kwietnia 2016 r. (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016): informacje o przetwarzaniu przez nas danych, jak również o prawach osób, których dane dotyczą znajdują się w naszej Polityce Prywatności.