Czy warto wystawić stoisko firmowe na targach pracy? Na jakie korzyści można liczyć podejmując się tego działania? Na co zwrócić szczególną uwagę i jak się przygotować do takiego eventu? Wszystkie najważniejsze informacje na temat targów pracy z perspektywy pracodawcy zebraliśmy w tym artykule. Zapraszamy do lektury!

Czy warto wziąć udział w giełdzie pracy jako pracodawca?

Zasięg i rozpoznawalność marki, Employer Branding

O tym, co to są targi pracy lub jak wyglądają takie przedsięwzięcia, nie trzeba długo pisać. Na pewno każdy, co najmniej klika razy w ciągu ostatnich lat, spotkał się z tym określeniem, a w grupie studentów i absolwentów znajdzie się spora grupa, która giełdę pracy odwiedziła osobiście. I właśnie tu pojawia się pierwszy argument, dla którego warto rozważyć zorganizowanie stoiska na takim evencie: targi pracy z roku na rok zyskują coraz szersze grono uczestników. Jeśli danej firmy na nich zabraknie, ustępuje ona pola konkurencji. Inne przedsiębiorstwa zyskają większe szanse na zdobycie obiecujących leadów, ich marka zwiększy zasięg i rozpoznawalność.

Targi pracy to również skuteczne narzędzie employer brandingowe, które umożliwia bezpośrednie spotkanie z potencjalnymi kandydatami, budowanie z nimi pozytywnych relacji, odpowiedzenie na pytania oraz zaprezentowanie wartości firmy w kontekście zatrudnienia.

Baza kandydatów

Podczas targów pracy będziesz miał/miała okazję pozyskać kontakty do wielu osób zainteresowanych pracą w Twojej firmie. Już podczas krótkiej rozmowy możliwe jest wyłapanie naprawdę obiecujących kandydatur. Dlatego obecność na targach pracy w znaczący sposób pomoże Ci w rekrutacjach zaplanowanych na najbliższe miesiące, jak i w dalszej przyszłości.

Sprawdzenie konkurencji

Udział w eventach branżowych oraz targach pracy to dobra okazja, by podpatrzyć, jak działają Twoi konkurenci na rynku. Jak się prezentują, co oferują, jakimi działaniami chcą przyciągnąć kandydatów. Warto inspirować się szczególnie tymi organizacjami, które cieszą się świetną renomą wśród potencjalnych pracowników, mają do perfekcji dopracowaną komunikację czy autoprezentację

Jak dobrze wypaść na targach pracy?

Atrakcyjne stoisko

Miejsce, do którego zaprosisz uczestników targów pracy powinno być dopracowane w każdym szczególe. Konieczne jest obrandowanie stoiska, zgodnie z komunikacją wizualną marki, jednak w taki sposób, by nie zlewało się ono kolorystycznie z tłem, ścianami, stoiskami innych firm. Istotne jest również podzielenie przestrzeni na statyczną, gdzie kandydaci będą mogli zapoznać się z ofertami i charakterystyką firmy w postaci opisu oraz dynamiczną, gdzie znajdzie się miejsce na rozmowę.

Gadżety i foldery

Według badania Fundacji Polak 2.0, 2015, gadżety przyciągają aż około 29% zwiedzających targi. Jednak na pewno szacunki te nie dotyczą cukierków czy chorągiewek. Warto wykorzystać ten potencjał i zamówić gadżety spójne z wartościami marki, potrzebami i stylem życia grupy docelowej. Na przykład, firma technologiczna mogłaby obdarować potencjalnych kandydatów ładowarką bezprzewodową USB, brelokiem do kluczy w formie kabelków do ładowania z trzema końcówkami: USB, USB typu C oraz micro USB czy choćby kodem do darmowego testowania właściwości systemu czy platformy.

Równie istotne, co gadżety, będą wszelkie foldery, ulotki z informacjami o firmie i ofertach pracy. Zamiast tradycyjnej formy, można np. wydać krótki przewodnik o możliwościach rozwoju w Twojej firmie, a także zaproszenia na Dni Otwarte organizowane w siedzibie dla wszystkich chętnych.

Aktywne pozyskiwanie kontaktów

Siedzenie z laptopem przy stoisku to postawa, która będzie przeciwskuteczna na targach pracy. Twój zespół powinien być aktywny, odpowiednio przygotowany merytorycznie, wyróżniający się umiejętnościami personalnymi. Oprócz wyczerpujących odpowiedzi na pojawiające się pytania, osoby obsługujące stoisko powinny wychodzić z inicjatywą i nawiązywać interakcje z odwiedzającymi.

Dobrym pomysłem będzie zorganizowania mini eventów, zachęcających uczestników do bliższego zapoznania się z Twoją firmą. Możesz przeprowadzić np. warsztaty , na których manager z doświadczeniem podzieli się wiedzą w danym zakresie, konkursy i testy (np. kilka przykładów rekrutacyjnych zadań, które pozwolą kandydatowi sprawdzić się „w praktyce”) czy panel dyskusyjny na tematy ważkie z punktu widzenia działalności Twojej firmy i jednocześnie potencjalnych pracowników.

Kampania informacyjna

Zanim jednak wystawisz się na targach pracy, powiedz o tym wszystkim wokół. Zorganizuj kampanię informacyjną w social mediach firmy, zamieść stosowną informację na stronie internetowej.

Podsumowanie

Obecność firmy na giełdzie pracy może przynieść jej wiele wymiernych korzyści w postaci rozbudowanej bazy kandydatów, czy wzmocnienia wizerunku firmy jako pracodawcy. Warto dołożyć starań, aby każdy uczestnik, z którym zostanie nawiązana relacja, wyszedł z eventu z wiedzą na temat aktualnych wakatów w Twojej firmie, systemu wartości, kultury organizacyjnej, możliwościach rozwoju oraz specyfiki procesu rekrutacji.

Artykuły, które mogą Cię zainteresować:

Umowa o pracę na okres próbny – co powinien wiedzieć pracodawca?
Skuteczny onboarding – jak to zrobić?

Zobacz także

Jak możemy Ci pomóc?

Chcesz dowiedzieć się więcej?
Skontaktuj się z nami

Zapytania ofertowe:

kontakt@saleshr.pl

Telefon dla pracodawców:

+48 737 176 317

Napisz do nas

Pełna treść zgody.
Wyrażam dobrowolną zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez PRIORITY SALE ul. Kazimierza Odnowiciela 14, 31-481 Kraków NIP: 7342730461 (Administrator danych), w celu marketingu bezpośredniego dotyczącego własnych usług i produktów. Obowiązek informacyjny zgodnie z art. 13 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO) z dnia 27 kwietnia 2016 r. (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016): informacje o przetwarzaniu przez nas danych, jak również o prawach osób, których dane dotyczą znajdują się w naszej Polityce Prywatności.