Wysłanie do potencjalnego pracodawcy życiorysu zawodowego to pierwszy krok na drodze do nowej pracy. Jednak skorzystanie z CV, które zostało przygotowane na potrzeby innej rekrutacji, jakiś czas temu, to ogromny błąd, nawet jeśli zaktualizowaliśmy informacje o zatrudnieniu. Trendy w tworzeniu CV ciągle się zmieniają i warto za nimi podążać, by nasze dokumenty aplikacyjne wywarły pozytywne wrażenie na rekruterze. Oto krótki poradnik, jak pisać CV do pracy w 2021 roku.

Pisanie CV według najnowszych wytycznych

Choć trendy się zmieniają, to pewne zasady związane z treścią dokumentów aplikacyjnych pozostają niezmienne. Każdy życiorys zawodowy powinien zawierać: zdjęcie, dane kontaktowe, informacje o doświadczeniu zawodowym i wykształceniu, umiejętności i zgodę na przetwarzanie danych osobowych. Można dodać również nazwę stanowiska, na które aplikujemy (u góry strony) oraz zainteresowania (na końcu CV).

Jeśli chcesz dowiedzieć się, co zawrzeć w poszczególnych sekcjach, zajrzyj do naszych starszych artykułów:
Wykształcenie w CV. Jak opisać swoją edukację?
Co wpisać w umiejętnościach w CV

A teraz słów kilka o najnowszych trendach, czyli jak napisać CV w 2021 roku.

TREND 1: wzór CV tworzony w kreatorze

Obecnie kandydaci mają do dyspozycji wiele narzędzi (darmowych oraz płatnych), które pomagają przygotować dokumenty aplikacyjne w pięknej szacie graficznej. Nie musimy uczyć się obsługi zaawansowanych programów do projektowania, żeby móc pochwalić się atrakcyjnym CV. Przykładem darmowego serwisu do tworzenia życiorysu zawodowego jest Canva.

Zaletą kreatorów jest również to, że pozwalają na rozmieszczenie kluczowych informacji w miejscach, gdzie szczególnie skupia się uwaga rekrutera.

Oczywiście istnieje ryzyko, że z podobnego szablonu mógł skorzystać inny uczestnik danej rekrutacji. Dlatego warto spersonalizować swoje CV poprzez zmianę koloru czy fontu.

TREND 2: CV z podsumowaniem zawodowym

Podsumowanie zawodowe to krótki akapit umieszczany przed sekcją z doświadczeniem zawodowym. Ma on na celu już w pierwszym momencie przyciągnąć uwagę rekrutera i zachęcić do bliższego zapoznania się z kandydaturą. W podsumowaniu powinna znaleźć się informacja jakim stanowiskiem jesteśmy zainteresowani i w jaki sposób chcielibyśmy realizować swoje cele zawodowe. Warto też wymienić największe sukcesy lub kluczowe umiejętności – to pokaże pracodawcy co zyska, jeśli nas zatrudni.

TREND 3: CV ze słowami kluczowymi

Bardzo prawdopodobne, że firma, do której wysyłamy nasze zgłoszenie korzysta z rozwiązań typu ATS (ang. Applicant Tracking System). Są to programy skanujące nadesłane aplikacje pod kątem określonych informacji o doświadczeniu zawodowym czy umiejętnościach związanych z branżą. Jeżeli w CV zabraknie słów kluczowych, program negatywnie oceni stopień dopasowania naszej kandydatury do danego stanowiska. Dlatego tak ważne jest, aby podczas opracowania treści CV nie zapomnieć o frazach i sformułowaniach charakterystycznych dla naszego zawodu. Znajdziemy je również w samym ogłoszeniu rekrutacyjnym. Wystarczy wczytać się uważnie, czego oczekuje pracodawca i jakim językiem się posługuje, a następnie wpleść w swój życiorys zawodowy słowa kluczowe.

TREND 4: Konkrety i tylko najważniejsze informacje

Wzór CV do pracy opracowany zgodnie z najnowszymi trendami to dokument, w którym znajdują się tylko kluczowe dla pracodawcy informacje, opisane precyzyjnym językiem. Warto zatem wykreślić z dokumentu:

• szkolenia i konferencje niezwiązane z przyszłym stanowiskiem pracy;
• tytuł pracy dyplomowej;
• szczegółowy opis doświadczenia zawodowego sprzed kilku lat, jeśli zdobyliśmy nowe;
• umiejętności, których nie wykorzystamy w nowym miejscu pracy;
• część zainteresowań (jakie zainteresowania w CV zawrzeć? Tylko te najciekawsze bądź bezpośrednio wiążące się z zawodem);
• dokładny adres (na etapie selekcji CV Rekruterzy nie potrzebują szczegółowych danych).

TREND 5: Połączenie CV z profilem na LinkedIn

Jeśli chcemy, by nasza kandydatura przyciągała najlepsze oferty pracy, powinniśmy w świadomy i mądry sposób kreować swój wizerunek w social mediach. Zwłaszcza nasza aktywność na LinkedIn (nawiązywanie relacji, publikowanie opinii, udzielanie się w dyskusjach) może okazać się pomocna przy rekrutacji. Dlatego warto poświęcić czas i energię na aktualizację profilu oraz aktywność w tym medium. Dodatkowo, według najnowszych trendów, link do naszego konta w LinkedIn powinien znaleźć się w CV.

Może Cię zainteresować:
Kandydacie, zadbaj o swój wizerunek w social mediach!

Podsumowanie

W rekrutacji na wymarzone stanowisko trzeba będzie konkurować z wieloma kandydatami. Stąd też warto zadbać, by nasze CV nie tylko było poprawnie skonstruowane, ale i wyróżniało się spośród innych aplikacji. Przygotowując dokument zwróćmy uwagę na najnowsze trendy oraz upewnijmy się, że: jest dostosowane do danej oferty pracy, nie ma w nim błędów ani niepotrzebnych informacji.

Zobacz także

Jak możemy Ci pomóc?

Chcesz dowiedzieć się więcej?
Skontaktuj się z nami

Zapytania ofertowe:

kontakt@saleshr.pl

Telefon dla pracodawców:

+48 737 176 317

Napisz do nas