Według raportu LHH DBM Polska „Media społecznościowe w rekrutacji – edycja druga”, 89% polskich rekruterów zatrudniło pracownika przy pomocy social mediów, a dla 84% stanowią one pomocne narzędzie do kontaktu z kandydatami, zwłaszcza w działaniach typu direct search. Mając na względzie te statystyki, istnieje bardzo duże prawdopodobieństwo, że rekruter z firmy, do której aplikowałaś/eś sprawdzi, co publikujesz na takich portalach, jak Facebook czy LinkedIn. W tym poradniku przekażemy Ci kilka wskazówek, jak zadbać o swój wizerunek w social mediach, by dobrze wypaść, a także pokażemy, jakie działania podejmować w Internecie, aby zwiększyć swoje szanse na rozwój kariery.

Przeczytaj również: 6 kroków do zbudowania marki osobistej i pozyskania pracy marzeń

LinkedIn – profesjonalny wizerunek w social mediach

LinkedIn to z jednej strony najpopularniejsze narzędzie pracy specjalistów ds. HR, z drugiej – idealne miejsce do kreowania wizerunku w mediach społecznościowych kandydatów. Według statystyk, z tej platformy korzysta już prawie 3 miliony Polaków.

Jak stworzyć/zaktualizować profil na LinkedInie?

  1. Zdjęcie – bardzo ważny element, bez którego widoczność Twojego profilu wyraźnie spadnie. Wybierz fotografię biznesową. Nie musi być to zdjęcie idealne, ważne, by jak najlepiej oddawało Twoją osobowość i Twoją pracę.
  1. Nagłówek – jest pierwszym wyróżnikiem Twojego profilu. Warto zamieścić w nim najważniejsze informacje i słowa kluczowe, po których chcesz być znaleziona/y w wyszukiwarce. Przykład: Przywództwo strategiczne, zarządzanie zmianą, skuteczny zespół. Pomagam pokonywać opór i rozwijać strategię biznesową.
  1. Podsumowanie zawodowe – to miejsce na kilkuzdaniowe podsumowanie Twojej dotychczasowej kariery, przedstawienie zakresu zainteresowań czy obszarów, w których działasz. Również tutaj pamiętaj o słowach kluczowych – podsumowanie jest analizowane przez roboty LinkedIna w trakcie procesu wyszukiwania.
  1. Doświadczenie – potraktuj tę sekcję jak CV. Wpisz swoje dotychczasowe miejsca pracy, opisz w kilku zdaniach wykonywane zadania. Ukończyłaś/eś ciekawe kursy? Udzielasz się wolontariacko? Koniecznie wspomnij o tym!
  1. Umiejętności – ta sekcja dopełnia obrazu Twojej osoby jako pracownika, zatem wybierz kluczowe dla Twojego profilu zawodowego umiejętności. Ich nazwa powinna być rozpoznawana prze LinkedIn. Dzięki temu zwiększysz prawdopodobieństwo, że Twój profil pokaże się w wynikach wyszukiwania.
  1. Rekomendacje – poproś swoich byłych lub obecnych współpracowników/szefów/klientów o krótką opinię na Twój temat.

 

Jak aktywnie kreować swój wizerunek na LinkedInie?

  • Zapraszaj do sieci znajomych nie tylko tych, z którymi miałeś okazję się poznać, ale także specjalistów z branży i rekruterów. Dzięki temu zyskasz możliwość zareagowania na ciekawe treści przez nich zamieszczone, a Twój profil stanie się bardziej widoczny.
  • Udzielaj się w dyskusjach, komentuj posty, bądź aktywny! Prezentuj swoją wiedzę i doświadczenie.
  • Publikuj treści zachęcające do dyskusji i przekazujące wiedzę. Unikaj dzielenia się śmiesznymi filmikami czy zdjęciami z wakacji.

Facebook – profesjonalny wizerunek w social mediach

Postrzeganie Facebooka jako portalu służącego wyłącznie rozrywce i dzieleniu się prywatnymi treściami powoli odchodzi do lamusa. Coraz częściej jest to medium pomagające rekruterom znaleźć idealnego kandydata, a kandydatom – idealną pracę.

Oczywiście istnieje możliwość zastrzeżenia profilu tak, by publikowane na nim treści były widoczne tylko dla wybranej grupy znajomych. Ale czy to rozwiązanie idealne? Warto wziąć pod uwagę, że Twoje polubienia, przynależność do grup czy obecność na wydarzeniach są danymi, które tak naprawdę nigdy zupełnie nie znikną.

Chcesz aktywnie budować swoją karierę? Zacznij świadomie kreować swój profil na Facebooku. Weź pod uwagę, że Twój wizerunek w social media powinien być spójny. W miarę możliwości korzystaj z takiego samego zdjęcia i krótkiego bio na swój temat. Uzupełnij sekcje dotyczące wykształcenia, miejsca pracy. Dziel się interesującymi artykułami branżowymi korzystając z opcji “publiczne”.

 

Goldenline – przeżytek czy szansa na znalezienie pracy?

Rzeczywiście, Goldenline został jakiś czas temu zdetronizowany przez LinkedIn. Jednak są dwa argumenty, dla których warto zadbać o swój profil także i na tym portalu.

  • Goldenline jest bardzo dobrze wypozycjonowany w Google, co oznacza, że po wpisaniu imienia i nazwiska w wyszukiwarce, na wysokiej pozycji pokaże się profil założony na tym portalu.
  • Pomimo spadku popularności serwisu, wciąż wielu rekruterów z niego korzysta. Profile na Goldenline są łatwe do wyszukania i obejrzenia przy użyciu zewnętrznych narzędzi, z których korzystają specjaliści ds. HR.

 

Jak zwiększyć swoje szanse na znalezienie pracy marzeń? Zadbanie o swój wizerunek w social mediach to fundament. To, że zostanie on przeanalizowany przez osobę odpowiedzialną za prowadzenie Twojej rekrutacji lub kogoś z przyszłego zespołu jest niemal pewne.

Zobacz także

Jak możemy Ci pomóc?

Chcesz dowiedzieć się więcej?
Skontaktuj się z nami

Zapytania ofertowe:

kontakt@saleshr.pl

Telefon dla pracodawców:

+48 737 176 317

Napisz do nas

Pełna treść zgody.
Wyrażam dobrowolną zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez PRIORITY SALE ul. Kazimierza Odnowiciela 14, 31-481 Kraków NIP: 7342730461 (Administrator danych), w celu marketingu bezpośredniego dotyczącego własnych usług i produktów. Obowiązek informacyjny zgodnie z art. 13 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO) z dnia 27 kwietnia 2016 r. (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016): informacje o przetwarzaniu przez nas danych, jak również o prawach osób, których dane dotyczą znajdują się w naszej Polityce Prywatności.