LinkedIn to doskonała platforma społecznościowa dla profesjonalistów, służąca przede wszystkim zawieraniu biznesowych relacji. Odpowiednio wykorzystana, może przynieść firmie wiele korzyści, nie tylko marketingowych. Niezwykle ważną częścią działań na LinkedInie jest docieranie do kandydatów (zwłaszcza tych pasywnych) i budowanie pozytywnego wizerunku firmy jako pracodawcy. Z tego artykułu dowiesz się, jak założyć profil firmowy na LinkedInie i jak go rozwijać w służbie skutecznych rekrutacji.

Jak stworzyć profil firmowy na LinkedInie?

Zanim zaczniesz przygodę z tą platformą, zwróć uwagę na to, że do założenia strony firmowej niezbędne jest posiadanie profilu osobistego. Po zalogowaniu wystarczy kliknąć w ikonę „PRODUKTY”, a następnie wybrać przycisk „STWÓRZ STRONĘ FIRMOWĄ”.

Teraz możesz uzupełnić podstawowe informacje: nazwa firmy, branża, adres url strony firmowej.
Następnie przejdź do panelu administratora, by wzbogacić LinkedIn Page o kolejne, równie istotne dane.

Zdjęcie w tle i profilowe

Zadbaj o profesjonalny wygląd profilu. Ustaw jako baner grafikę korespondującą z identyfikacją wizualną Twojej firmy. Na zdjęciu w tle może znaleźć się zdjęcie siedziby, zespołu, motto lub misja firmy.
Jako zdjęcie profilowe najlepiej sprawdzi się logo.

Slogan i opis firmy

Stwórz krótkie teksty prezentujące działalność firmy i jej misję. To niezwykle ważny element, który pozwoli odbiorcom szybko pozyskać najważniejsze informacje o Twojej organizacji.

Hashtagi

Ta funkcja daje możliwość wchodzenia w interakcję jako firma z treściami opatrzonymi danym hashtagiem oraz stworzenia własnego hasła, które przyciągnie odbiorców.

Jak rozwijać profil firmowy na LinkedIn i przyciągnąć kandydatów?

To, jakie zasięgi uzyskają nasze publikacje, jakie grono obserwatorów zgromadzi się wokół profilu zależy od wielu czynników, w tym od działania algorytmów. Warto zadbać o te obszary, na które mamy wpływ.

Pisz dla odbiorców, a nie o sobie

Twoje publikacje staną się znacznie bardziej przyjazne, gdy ich treść będzie służyć społeczności, bezpośrednio się do niej zwracać. Ogłoszenia o wygranym przetargu czy otrzymaniu nagrody nie odbiją się szerokim echem w przestrzeni tego medium.
Zastanów się, jakie treści zainteresują kandydatów? Na pewno informowanie o prowadzonych rekrutacjach to stanowczo za mało. Znacznie lepszym pomysłem będzie dzielenie się wiedzą, wskazówkami pomocnymi przy rekrutacji do Twojej firmy, pokazaniem jej „od środka” – prezentacją zespołu, biura, ciekawych wydarzeń.

Język ma znaczenie

Spójrz na poniższy przykład:

  • Prowadzimy rekrutację na stanowisko Sales Manager do naszego oddziału w Katowicach
  • Najlepszy Sales Manager, z którym współpracowałaś/eś w Katowicach to…?
    Koniecznie polećcie mu/jej naszą ofertę pracy. Bo to na niego czekamy!

Jak pewnie się domyślasz, publikacja pierwsza uzyskała znacznie mniej reakcji niż post drugi.
Zwróć uwagę, że oprócz samej treści, ważna jest również forma wypowiedzi. Zadawaj pytania, zwracaj się bezpośrednio do odbiorców, zrezygnuj z niepotrzebnego dystansu.

Buduj relacje z przedstawicielami branży

W działaniach rekrutacyjnych (i nie tylko) pomoże Ci szeroka sieć kontaktów w Twojej branży. Bardzo możliwe, że właśnie od takich użytkowników LinkedIna dostaniesz polecenia lub namiary na konkretnego kandydata. Pamiętaj, że prowadzenie profilu firmowego na LinkedInie to nie tylko tworzenie treści, ale i zawieranie znajomości, komentowanie postów innych czy wystawianie rekomendacji.

Wiele frontów

Jeżeli zależy Ci na skutecznej i szybkiej rekrutacji, post na profilu firmowym to stanowczo za mało. Bardzo istotne, by informacja o wakacie rozeszła się również poprzez profile osobiste managera i pracowników działu HR. Do akcji warto zaprosić również CEO. Takie wsparcie na pewno rozszerzy zasięg i świetnie wpłynie na wizerunek firmy jako pracodawcy.

Podsumowanie

80% kandydatów na rynku pracy to kandydaci pasywni. Aby dotrzeć do najlepszych, należy wykorzystać wiele kanałów komunikacji, w tym LinkedIn. Założenie konta firmowego, a następnie jego konsekwentne rozwijanie to w dzisiejszych czasach konieczność.  W skutecznym działaniu na tej platformie pomoże Ci analiza grupy docelowej oraz opracowanie spójnej komunikacji ukierunkowanej na potrzeby odbiorców.

Artykuły, które mogą Cię zainteresować:

Narzędzia Direct Search, czyli jak pomóc sobie w rekrutacji specjalistów
Dobre praktyki w rekrutacji – o czym warto pamiętać?

Zobacz także

Jak możemy Ci pomóc?

Chcesz dowiedzieć się więcej?
Skontaktuj się z nami

Zapytania ofertowe:

kontakt@saleshr.pl

Telefon dla pracodawców:

+48 737 176 317

Napisz do nas

Pełna treść zgody.
Wyrażam dobrowolną zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez PRIORITY SALE ul. Kazimierza Odnowiciela 14, 31-481 Kraków NIP: 7342730461 (Administrator danych), w celu marketingu bezpośredniego dotyczącego własnych usług i produktów. Obowiązek informacyjny zgodnie z art. 13 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO) z dnia 27 kwietnia 2016 r. (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016): informacje o przetwarzaniu przez nas danych, jak również o prawach osób, których dane dotyczą znajdują się w naszej Polityce Prywatności.