Ostatni miesiąc roku nieodłącznie kojarzy się ze świętami Bożego Narodzenia i podsumowaniami. W firmie sporządzane są różnego rodzaju ewaluacje, dopinane ostatnie akcje marketingowe, każdy dział szlifuje plany na rok następny. Oprócz tego, wiele pracodawców decyduje się na organizację eventów dla pracowników z okazji świąt. To doskonała szansa na rozwinięcie obszarów związanych z employer brandingiem i team buildingiem. Jednak tylko mądre działania przyniosą pozytywne efekty. Jak zatem zbudować atmosferę świąteczną w firmie?

Czy organizacja wigilii firmowej to dobry pomysł?

Większości pracownikom wigilia firmowa kojarzy się jedynie z niemiłym obowiązkiem. Pokazują to badania przeprowadzone w ubiegłych latach przez Praca.pl czy Randstad. Ponad połowa badanych wolałaby nie brać udziału w tego rodzaju evencie, zaledwie co dziesiąta osoba uważa, że impreza z cateringiem lub wyjazd integracyjny to dobry sposób na firmowe święta.

Jeżeli rozważasz zorganizowanie w swoim przedsiębiorstwie wigilii, zapytaj najpierw o zdanie swoich pracowników. Pozwól im zadecydować, w jakiej formie będziecie wspólnie budować atmosferę świąt.

Prezenty dla pracowników na święta

Czas okołoświąteczny to idealny moment, by podziękować pracownikom za ich pracę, na przykład w formie upominku. Według badania przeprowadzonego przez HBRP/ICAN Institute i Edenred, pracodawcy (70%) najczęściej przekazują prezenty swoim pracownikom właśnie w okresie Bożego Narodzenia. Jednak aż 80% z nich nie pyta obdarowanych o ich preferencje dotyczące benefitów. Zakłócenia w komunikacji widoczne są także w postrzeganiu wartości upominków przez pracowników. Według badania, oceniają oni wartość świątecznych prezentów na dużo niższą niż deklarują działy HR. Również premie finansowe zostają niezauważone.

Jak zatem obdarowywać mądrze? Przeprowadź krótką ankietę wśród pracowników i zapytaj ich o preferowane benefity na święta. Jeżeli planujesz przekazać upominki w postaci premii, dobrym rozwiązaniem mogą być karty przedpłacone. Gwarantują one transparentność w ocenie finansowej, są jednocześnie przedmiotem fizycznym, który możesz wręczyć każdemu osobiście. Natomiast prezenty niefinansowe okażą się trafione, jeśli  poddane zostaną personalizacji.

Inny sposób na zbudowanie atmosfery świątecznej w firmie

Niezawodną i owocną na wielu płaszczyznach formą wspólnego świętowania w firmie, jest wolontariat pracowniczy. Zaangażowanie wszystkich pracowników w akcje dobroczynne, których celem jest wspieranie potrzebujących, to działanie integrujące i satysfakcjonujące dla każdego. Pracownicy zyskują poczucie sprawczości, wzmacniają więzi między sobą, podnoszą swoją wrażliwość społeczną i mają możliwość sprawdzenia swoich umiejętności w nowych warunkach. Wszyscy członkowie załogi łączą się w działaniu ponad strukturami i procesami, w których uczestniczą na co dzień. W tym wydaniu, święta w firmie, mają smak solidarności społecznej i radości z pomagania.

Wspólnie z pracownikami wybierz organizację pozarządową lub miejsca, którym zaniesiecie pomoc. To może być odnowienie świetlicy w szpitalu dziecięcym, skompletowanie potrzebnych przedmiotów dla wybranej rodziny włączonej do projektu SZLACHETNA PACZKA bądź zbiórka karmy i niezbędnych akcesoriów dla zwierząt ze schroniska. Możliwości jest tak wiele, ile samych potrzebujących.

Niezależnie od tego, czy zdecydujemy się na organizację przyjęcia w biurze, akcję dobroczynną czy przekazanie upominków dla każdego pracownika, warto pamiętać, że budowanie atmosfery świątecznej w firmie powinno być dopasowane do oczekiwań zespołu. Idea obchodzenia świąt w firmach pozostaje niezmienna. Chodzi o integrację pracowników, docenienie ich wkładu w rozwój firmy i po prostu miło spędzony czas.

Zobacz także

Jak możemy Ci pomóc?

Chcesz dowiedzieć się więcej?
Skontaktuj się z nami

Zapytania ofertowe:

kontakt@saleshr.pl

Telefon dla pracodawców:

+48 737 176 317

Napisz do nas

Pełna treść zgody.
Wyrażam dobrowolną zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez PRIORITY SALE ul. Kazimierza Odnowiciela 14, 31-481 Kraków NIP: 7342730461 (Administrator danych), w celu marketingu bezpośredniego dotyczącego własnych usług i produktów. Obowiązek informacyjny zgodnie z art. 13 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO) z dnia 27 kwietnia 2016 r. (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016): informacje o przetwarzaniu przez nas danych, jak również o prawach osób, których dane dotyczą znajdują się w naszej Polityce Prywatności.