Jeśli szukasz nowej pracy, pewnie najwięcej uwagi poświęcasz przygotowaniom do rozmów rekrutacyjnych. Nic dziwnego – za każdym razem chcesz wypaść jak najlepiej i wynegocjować możliwie najlepsze warunki zatrudnienia. Warto jednak mieć na względzie, że wynik rekrutacji nie zależy wyłącznie od samego spotkania. Możesz zwiększyć nieco swoje szanse poprzez podziękowanie za rozmowę kwalifikacyjną, zostawiając tym samym po sobie dobre wrażenie w firmie.
Może Cię zainteresować: Kandydacie, zadbaj o swój wizerunek w social mediach!
Dlaczego wysłanie podziękowania jest ważne?
Rozmowa rekrutacyjna jest nie tylko drogą do celu – nowej pracy. To także dobra okazja do poszerzenia swoich zawodowych znajomości. Może kiedyś rekruter, z którym właśnie miałeś/aś spotkanie, będzie pracował dla innej firmy, do której zechcesz aplikować? A może Wasze ścieżki się zejdą i traficie do jednego projektu? Dlatego właśnie warto nawiązać dobre relacje poprzez podziękowanie za rozmowę kwalifikacyjną. W tym celu, po spotkaniu, poproś rekrutera o wizytówkę lub adres e-mail. Jeśli nie uda Ci się tego zrobić lub zapomnisz o tym kroku – zajrzyj na LinkedIna. Z pewnością osoba, która Cię rekrutuje ma swój profil na tym portalu. Nie wahaj się zaprosić ją do swojej sieci, a następnie wysłać wiadomość.
Podziękowanie za rozmowę kwalifikacyjną – jak to napisać?
Po każdej rozmowie wyślij do rekrutera podziękowanie za rozmowę kwalifikacyjną. Wzór takiej wiadomości znajdziesz poniżej. Co powinno się w niej znaleźć? Na początku wyraź wdzięczność za poświęcony czas i zapewnij, że spotkanie było dla Ciebie bardzo wartościowe. Następnie podsumuj najważniejsze ustalenia i informacje, o których była mowa. To także dobra przestrzeń, by nawiązać do swoich mocnych stron, doświadczenia zawodowego. Na koniec wyraź nadzieję, że pozostaniecie w kontakcie i dopisz pożegnanie w formie grzecznościowej.
Wzór podziękowania za rozmowę kwalifikacyjną
Temat: Podziękowanie za spotkanie
Treść:
Dzień dobry,
dziękuje za nasze dzisiejsze spotkanie. Cieszę się, że mogłem/am dowiedzieć się nieco więcej o Państwa firmie i stanowisku Specjalisty ds. Sprzedaży. Doceniam też przyjazną atmosferę, w której odbyła się nasza rozmowa.
W trakcie spotkania wspomniał/a Pan/i, że poszukujecie osoby z mocno rozwiniętymi umiejętnościami sprzedażowymi i znajomością technik negocjacyjnych. Podczas pracy na stanowisku Konsultanta w poprzedniej firmie zdobyłem/am wiedzę i umiejętności, które pozwoliły mi realizować plany sprzedażowe na poziomie co najmniej 110%. Natomiast kontakt z klientami i negocjacje stanowiły dla mnie zawsze najprzyjemniejszą część pracy. Jestem przekonany/a, że swoje doświadczenie mógłbym/mogłabym skutecznie wykorzystać podczas pracy w Państwa zespole.
Odnosząc się do przedstawionego przez Pana/Panią opisu stanowiska i kultury organizacyjnej, chciałbym/abym podkreślić, że dostrzegam w Państwa propozycji współpracy szansę na rozwój i ciekawe wyzwania. Ze swojej strony mogę zagwarantować 100% zaangażowania w powierzone mi obowiązki oraz duży entuzjazm.
Gdyby pojawiły się z Pana/Pani strony dodatkowe pytania dotyczące mojej kandydatury – z chęcią na nie odpowiem. Jeszcze raz dziękuję za spotkanie i będę oczekiwał/a na wiadomość od Pana/Pani w najbliższym czasie.
Pozdrawiam,
Mail z podziękowaniem do rekrutera – dobre praktyki
- Wiadomość wyślij nie później niż 24h od spotkania
- Jeśli między Tobą a rekruterem istnieje duża różnica wieku lub wyczuwasz, że osoba rekrutująca preferuje bardziej formalny styl wypowiedzi, używaj w wiadomości zwrotów „Szanowny Panie/Pani”, „Z poważaniem”
- Nie umieszczaj w treści wiadomości pytań o ocenę rozmowy rekrutacyjnej lub usprawiedliwień dotyczących błędów, które popełniłeś w trakcie rozmowy. W ten sposób zatrzesz dobre wrażenie i sprawisz, że e-mail zostanie odebrany jako akt desperacji.
- Pytanie, w jakim terminie możesz liczyć na odpowiedź i od kogo ją otrzymasz nie będzie postrzegane jako próba wywarcia presji lecz jako przejaw Twojej obowiązkowości i dbałości o dobrą komunikację.
Podziękowanie za rozmowę kwalifikacyjną to bardzo dobry sposób, aby wykazać się wysoką kulturą osobistą, zostawić po sobie dobre wrażenie i zbudować relację z rekruterem. Przedstawiony wyżej wzór niech będzie inspiracją. Pamiętaj, że wiadomość, aby spełniła swój cel, powinna być autentyczna, wystarczająco osobista i interesująca.
Udostępnij