Rynek pracy w branży informatycznej jest dla pracodawców prawdziwym polem bitwy. Tutaj popyt na specjalistów IT znacznie przewyższa podaż. Skuteczne pozyskanie pracowników do firmy wiąże się zatem ze sporym wysiłkiem, wymagającym przy tym wiedzy, doświadczenia i nieszablonowych rozwiązań. Jeśli chcesz uniknąć niepowodzeń, zyskać pewność, że nowy pracownik nie zrezygnuje ze stanowiska po kilku miesiącach, powinieneś/powinnaś skorzystać z pomocy zewnętrznej firmy. W tym artykule odpowiemy na pytanie, czym kierować się przy wyborze agencji rekrutacyjnej IT.

Po czym poznać dobrą firmę rekrutacyjną IT?

Specjalizacja

Poszukiwanie i pozyskiwanie specjalistów w dziedzinie informatyki różni się od rekrutacji np. handlowców czy grafików. Pracownicy agencji doradztwa personalnego IT muszą wiedzieć, jakimi specyficznymi umiejętnościami powinien wyróżniać się kandydat na stanowisko programisty Java, a jakie kompetencje będą potrzebne w pracy full stack developera. Im większe zrozumienie i doświadczenie w branży IT, im lepsza znajomość technologii oraz różnic między nimi, tym większe szanse na jak najlepsze dopasowanie kandydata do potrzeb przedstawionych przez pracodawcę.

Szeroka baza kontaktów

Dobra agencja pracy IT musi posiadać rozbudowaną bazę CV kandydatów i stale ją aktualizować. Docieranie do potencjalnych pracowników poprzez ogłoszenia jest mało skuteczne, zwłaszcza w branży technologicznej. Dlatego tak ważna jest proaktywność rekruterów: budowanie własnej siatki kontaktów w mediach społecznościowych (np. LinkedIn) oraz w realu. Sprawdź, czy firma, którą chcesz zatrudnić bywa na konferencjach branżowych lub innych eventach.

Indywidualne podejście

Czego oczekuje pracodawca, czego manager IT, a czego programista? Jakie wymagania stawia każdy z nich? Odpowiedzi na te pytania są drogowskazem dla konsultantów HR w przygotowaniu skrojonego na miarę planu rekrutacji. Zadaniem pracownika agencji doradztwa personalnego jest znalezienie idealnego kandydata, a następnie zbudowanie równowagi między jego oczekiwaniami a najlepszym interesem przyszłego pracodawcy. Bardzo często rekruter występuje w roli negocjatora i doradcy, pomagającego osiągnąć porozumienie obu stronom. Bez zdolności interpersonalnych oraz indywidualnego podejścia te działania będą skazane na porażkę.
Ważnym aspektem współpracy konsultanta z klientem jest pozostawanie w stałym kontakcie. Brak odpowiedzi na emaile czy nieodbieranie telefonów jest sygnałem alarmującym. Bardzo prawdopodobne, że w podobny sposób konsultant traktuje kandydatów, a tym samym szkodzi wizerunkowi Twojej firmy.

Nieszablonowe narzędzia

Skuteczną agencję rekrutacyjną IT poznasz również po tym, w jaki sposób dba o komunikację z kandydatami. Najlepsze firmy na rynku prowadzą ciągły dialog ze swoją grupą odbiorców np. poprzez media społecznościowe, publikowanie ciekawych treści (artykułów/webinarów/podcastów). Dzięki temu, pracownicy HR są na bieżąco, śledzą trendy i powiększają swoją bazę kandydatów.
Również duża elastyczność w dobieraniu narzędzi rekrutacyjnych jest atutem, na który warto zwrócić uwagę. Rozmowy wideo czy oceny umiejętności online stają się nowym standardem. Dlatego szukając odpowiedniej agencji, zwróć uwagę, jakimi narzędziami posługują się jej pracownicy.

Podsumowanie

Specjaliści ds. IT codziennie otrzymują wiele ofert pracy, dlatego trudno jest za pomocą zwykłych ogłoszeń pozyskać pracownika do firmy. Ponadto, podczas wyboru konkretnego kandydata warto mieć pewność, że będzie on pracował w Twojej firmie dłużej niż pół roku czy rok. Korzystając z pomocy wyspecjalizowanej agencji rekrutacyjnej wszystkie te trudności i zagrożenia zostaną zniwelowane. W zamian, otrzymasz gwarancję udanej rekrutacji.

Artykuły, które mogą Cię zainteresować:

Firma headhunterska – czym się zajmuje?
5 oznak, że potrzebujesz agencji rekrutacyjnej

Zobacz także

Jak możemy Ci pomóc?

Chcesz dowiedzieć się więcej?
Skontaktuj się z nami

Zapytania ofertowe:

kontakt@saleshr.pl

Telefon dla pracodawców:

+48 737 176 317

Napisz do nas

Pełna treść zgody.
Wyrażam dobrowolną zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez PRIORITY SALE ul. Kazimierza Odnowiciela 14, 31-481 Kraków NIP: 7342730461 (Administrator danych), w celu marketingu bezpośredniego dotyczącego własnych usług i produktów. Obowiązek informacyjny zgodnie z art. 13 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO) z dnia 27 kwietnia 2016 r. (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016): informacje o przetwarzaniu przez nas danych, jak również o prawach osób, których dane dotyczą znajdują się w naszej Polityce Prywatności.