Jak wybrać firmę rekrutacyjną, by potem nie żałować?

13 lutego 2020 @shr_Administrator

Twoja firma rośnie w siłę, prężnie się rozwija, dlatego postanowiłeś zatrudnić agencję, która pomoże Ci w rekrutacji nowych pracowników. Szukasz ofert w Internecie lub sięgasz po polecone kontakty. Możliwości wyboru masz wiele. Jak wybrać firmę rekrutacyjną, której będziesz mógł zaufać? Oto kilka naszych wskazówek, dzięki którym zyskasz pewność, że Twój ostateczny wybór jest słuszny.

Jak wybrać firmę rekrutacyjną – obserwuj i reaguj

  1. Sprawna komunikacja z przedstawicielem agencji

Odpowiednia komunikacja jest istotna i wszelkie opóźnienia lub niejasności w odpowiedziach mogą być dla Ciebie sygnałem alarmującym. Wiele firm rekrutacyjnych nie traktuje nowych zapytań priorytetowo bądź przyznaje go dużym, dobrze rokującym lead’om. Współpraca z takim partnerem będzie więc trudna i mało efektywna.

Tymczasem od dobrej agencji rekrutacyjnej możesz oczekiwać kontaktu jeszcze w dniu wysłania przez Ciebie zapytania. Podczas rozmowy usłyszysz o możliwościach współpracy, sposobie prowadzenia projektów przez agencję, zostaniesz także zapytany, jakie widzisz potrzeby rekrutacyjne w swojej firmie.

 

  1. Czytelna i atrakcyjna strona www, obecność firmy w social mediach

Prawdopodobnie pierwszy kontakt z firmą rekrutacyjną nawiążesz poprzez stronę www lub profile w social mediach. Poświęć im trochę uwagi, w końcu są to wizytówki Twojego potencjalnego partnera biznesowego. Jeżeli agencja ma jasno przedstawioną ofertę, prowadzi blog, na którym dzieli się swoją wiedzą, regularnie publikuje treści na Facebooku lub LinkedInie oznacza to, że jest nowoczesna, transparentna i aktywnie buduje swój wizerunek. Po tym, jak agencja prezentuje samą siebie możesz wywnioskować, jak będzie reprezentować swoich klientów.

 

  1. Skrupulatne zbadanie potrzeb

Przygotowanie projektu rekrutacyjnego, a nawet samej oferty, nie może obyć się bez zbadania przez agencję potrzeb i możliwości klienta jako pracodawcy. Dostałeś ofertę już po wstępnym zapytaniu? Może to być sygnał, że firma nie podchodzi do Twojej propozycji współpracy poważnie. Agencja chce podpisać umowę już po pierwszym kontakcie? To także sygnał alarmujący.

Firma rekrutacyjna, której będziesz mógł zaufać, zada Ci na początku wiele pytań. “Czym zajmuje się Twoja firma?”, „na jakie stanowiska rekrutujesz?” „jaka będzie charakterystyka stanowiska pracy, zakres obowiązków nowo zatrudnionej osoby?”, „jakie wymagania stawiasz kandydatom?” – to tylko kilka przykładów. Odpowiedzi na pytania pomogą pracownikom agencji określić, z jakim wyzwaniem będą się mierzyć, a także wycenić usługę.

 

  1. Nowoczesne i skuteczne narzędzia pozyskiwania kandydatów

W większości branż mamy do czynienia z rynkiem pracownika. Dlatego też, zamieszczanie ogłoszeń rekrutacyjnych i korzystanie z własnej bazy kandydatów już dawno przestało być skuteczne w poszukiwaniu talentów. Koniczne jest aktywne ich poszukiwanie i przejęcie inicjatywy w kontakcie. Zwróć uwagę, jakimi słowami pracownik agencji opisuję metodykę działania. Jeżeli padną takie sformułowania, jak „metodyka Agile”, „executive search” czy „personalizowany kontakt” oznacza to, że firma rekrutacyjna wykona pracę, której nie mógłbyś podjąć we własnym zakresie.

 

Jak wybrać firmę rekrutacyjną? Warto sprawdzić jakość obsługi i reputację agencji już przy pierwszych z nią kontaktach. Trafny wybór nie tylko będzie miał wpływ na przebieg współpracy czy jakość przedstawionych kandydatur, ale również na wizerunek Twojej firmy jako pracodawcy.

Artykuły, które mogą Cię zainteresować:
4 kroki do efektywnej współpracy z agencją rekrutacyjną

Outsourcing rekrutacji: jakie przynosi korzyści?